Herkent u dat …. Je bent voor jezelf begonnen, enthousiast over je eigen bedrijf, en gister avond voor het slapen gaan moest je toch even denken … maar wat als er iets met me gebeurd, waardoor ik mijn bedrijf niet meer voorzetten kan ? Want … een eigen bedrijf is leuk maar kent geen vangnet.
Enfin … Jezelf nog even een reminder ge-e-maild … je partner vroeg er immers ook al een paar keer naar de risico’s … en er de dag erop uiteraard meteen follow up aan gegoogled. Na een halve kop koffie had je helaas al wel door …. Wat een dure grap, rompslomp, keuringen. In combinatie met het vooroordeel, dat verzekeraars slechts in 1 ding goed zijn … te weten … niet uitkeren … toch maar weer aan het werk gegaan …

Echter …. Sinds kort zijn er ook alternatieven … Want door je bedrijf slim in te richten is het wel degelijk mogelijk, gebruik te maken van de vangnetten die onze overheid aan werknemers biedt. Denk hierbij aan … WW / WAO / WIA / Zwangerschap etc etc.
Daarnaast zijn er ook nog aanvullende voordelen …… je hoeft bijvoorbeeld geen VAR meer aan te vragen, te onderhouden en bestaat er geen risico op uitsluiten. Je wordt namelijk altijd geaccepteerd.

Hoe werkt het …

… heel in het kort komt het erop neer dat je een BV opricht (of je huidige aanpast) met een certificering, waarmee je voldoet aan de wettelijke eisen om in aanmerking te komen voor het bovenstaande vangnet.

De vergelijking …

… jaaaa … een BV kent de nodige kosten .. denk hierbij aan de kosten voor het in stand houden van de methodiek van deze inrichting, de kosten voor het doen van de administratie, belastingen en de daarmee gepaard gaande wettelijke eisen die verbonden zijn aan een BV.

Echter de kosten van een AOV bedragen al snel 5 a 6k euro per jaar. Hetgeen in veel gevallen al snel een besparing betekent van 50%

Conclusie …

ja, wellicht zijn dergelijke bedragen niet voor elke ondernemer weggelegd …
… maar voor vele consultants, IT professionals, zakelijke dienstverleners etc etc (nogmaals … ook voor bestaande BV’s) kan dit zomaar een uitkomst bieden … interesse .. bel ons voor de nadere details.

Let wel … niet voor niets roepen wij vaak, dat onze adviezen niet klakkeloos gekopieerd kunnen worden. Wij krijgen vaak de vraag of het echt zo eenvoudig is om fiscaal voordeel te behalen. Ja en nee. Sommige zaken zijn door een oplettend administratie kantoor makkelijk voor u te tackelen. Andere zaken liggen wat genuanceerder en zijn vooral afhankelijk van uw specifieke situatie. Eén ding is wel zeker en makkelijk te realiseren. Door gezamenlijk pro actief en regelmatig uw financiën tegen het licht te houden kan het u niet ‘overkomen’ dat u fiscaal voordeel misloopt.
……. Immers, de investering in een goed advies levert u vele malen meer op dan het kost.